Renrasig shettis eller korsning med isbjörn?

Häromdagen ringde en bekant till mig och frågade om jag kunde ta hand om hennes shettisar ett tag då hon blivit sjuk, stackarn. Och jag som inte har så mycket att göra om dagarna utan bara jobbar 7-24 kunde naturligtvis inte säga nej så nu har jag två små shettisar på gården.
Ok, de är jättesöta, utom när de kliar sig på gödselkärran så den välter, vägrar gå in på sina platser på kvällen, smiter ut under staketet och bajsar i sina vattenhinkar. Jag har alltid tyckt att väldigt små shettisar är lite onödiga, det är ju egentligen bara pyttesmå barn som kan rida på dem och visst, man kan köra dem med vagn, men tom jag går fortare än vad de travar så hellre en stor shettis eller ett russ om man får välja.
Morris tycker jag är den ultimata shettisen, heja Morris!

Upp