snökaos!

Idag har hästarna bara varit ute några timmar på förmiddagen för det har snöat och blåst rejält hela eftermiddagen. Det finns de som tycker att hästar ska vara ute så mycket det bara går oavsett väder, men det tycker inte jag och uppenbarligen inte mina hästar heller. De ställer sig vid grinden och tittar uppfordrande på mig när jag går förbi. Om jag låtsas att jag inte ser dem skrapar de med frambenen och stirrar riktigt surt, jättesurt faktiskt, på mig tills jag ger upp och tar in dem. 
Väl inne vill de omedelbums ha mat och när maten är slut vill de ha mera mat, ( men det får de inte för då är roomservicen stängd).
Jag vill inte heller vara ute när det är dåligt väder. De som säger att de ääälskar vinter och ääälskar när det snöar jobbar faktiskt oftast inomhus. De är ungefär lika ...........(gissa) som de som säger att de ääälskar när det åskar och ösregnar så de kan sitta inne med en kopp te och en god bok och mysa! Ja ok, om jag slapp gå ut skulle det vara lite mer okey med vinter. Eller om jag slapp skruva i 8 broddar på 10 ponnyer.  Eller om traktorn alltid startade när man ska ploga. Eller om vantar alltid vore vattentäta. Eller om snö var varm. Ett annat dåligt argument för snö är julafton, man kan väl för sjuttsingen fira jul ändå, det finns ju midsommarafton och påskafton och alla möjliga andra aftnar som klarar sig alldeles utmärkt utan att det är iskallt ute. Och sen har vi halva Sveriges befolkning som vill ha snö för att de ääälskar att åka skidor, men de åker ju i alla fall alltid till Åre eller till Schweiz när de ska åka skidor så dem ser man ju inte röken av!
Usch vilket gnäll det är på mig! Det finns faktiskt en bra sak med snö, hästarna blir inte leriga när de rullar sig och min säng är inte full av sand fast hundarna sover där, riktigt lyxigt. 
Godnatt!
Upp