Oscarskyrkan

Idag begravdes KG Svensson i Oscarskyrkan i Stockholm.
KG var en av Sveriges duktigaste hästkännare och tränare, han har tränat körning, dressyr, hoppning och fälttävlansekipage på elitnivå och visste det mesta om hur man får hästar och ryttare att utvecklas och komma till sin rätt. När jag växte upp tillbringade jag all min lediga tid och en hel del skoltid också för den delen)  på Djursholms ridskola som KG drev tillsammans med sin dåvarande fru, Gittan och när jag flyttade till Ekerö och köpte Karlshem så hade jag stor nytta av de kunskaper jag lärt mig av KG. Därför ville jag gäna göra något fint för honom och hans familj idag så jag lastade in min frieser, Nero, i trailern och körde in till stan. Vi stog utanför ingången till kyrkan när gästerna kom och även om Nero var lite väl sprallig till en början och inte ville stå riktigt still så skärpte han till sig mot slutet och skötte sig riktigt bra (Isabella, som inte heller alltid ägnar all sin skoltid åt att vara i skolan, mötte oss utanför kyrkan och satte igång att klia honom på halsen och i öronen vilket han älskar- det hjälpte!).
En rolig sak hände också på vägen dit, jag som inte hittar särskilt bra i stan ( och ingen annan stans heller för den delen) råkade hamna lite fel och sedan lite mera fel och till sist hamnade jag i bussfilen på enkelriktat där bara bussar och taxi får köra och med min vanliga tur så förföljdes jag av en polisbil som genast stoppade mig! Polisen såg lite skeptisk ut när jag så att jag var på väg till Oscarskyrkan med en häst som skulle på begravning, hmm... Han tittade på sin kompis som satt bredvid och ruskade på huvudet precis som om han inte tyckte att det lät särskilt troligt men de lät mig åka vidare i alla fall...

Upp