Dax för julkortsotografering!

Häromdagen när jag vaknade var hela gården täckt av snö, inte mitt favoritväder precis men det är ingen idé att sura så jag tänkte försöka ta lite julkort. Någon nytta ska man väl ha av vintern och om man bor i Stockholm gäller det att passa på för snart smälter det och så blir det bara slask igen. Egentligen är jag inte en sån person som gillar att fota, jag har mest dåliga erfarenheter av fotografering, bilderna brukar inte bli riktigt som jag tänkt mig. som när Hanna och jag hade ägnat hela natten åt att knåpa ihop jättefina hundöronanpassade tomteluvor till dem, en för rättuppstående öron och en hängöronanpasad samt en stjärngossestrut till Molly.Det var inte populärt alls.
De vägrade att ha på sig dem , jag  har aldrig sett så sura hundar!
Det  finns nog inga djur som är så utseendefixerade som små hunddamer  utom människor då förstås,  de kan verkligen gå i taket för att de har blivit klippta eller måste ha ett tassbandage! Molly blev så förnärmad att hon genast skuttade iväg med sin  strut och gjorde slarvsylta av den- det låg små stjärnor och glitter och tindrande lite var stans i snön i flera veckor efteråt!  Tomteluvshundarna var inte bättre de, en bara la sig ner och vägrade att sitta upp om hon måste ha luvan på huvudet och den andra fick akut depression och och såg så ledsen och besviken ut att jag genast måste befria henne från sin traumatiska tomteluva!

Upp