Vart tar tiden vägen?

Oj, nu har tiden runnit iväg och jag har inte hunnit med allt jag borde ha gjort som vanligt, (suck).( Varför kan inte ni alla andra bara gå i ide ett par veckor så jag hinner ikapp er?) 
Hästtandläkaren skulle ha kommit hit i tisdags och tittat på Apache och Mandels tänder men hon blev försenad och kom till slut inte alls, (ny suck). Jag borde ha bokat ridlägerplatser, sålt en ponny och och städat i sadelkammaren, men inget av det har blivit gjort (suck, suck ,suck). Igår firade jag i alla fall jul med mina gamla stallkompisar (det är i inte bara jag som ligger efter några veckor i livet ), vi delade ur  julklappar, drack glögg och åt lussebullar men mest av allt pratade vi på om hästar och det kan man ju prata om hur länge som helst som ni säkert vet! Och eftersom vi alla tillbringar massor av tid i stallet så kom vi på en massa saker som behöver tillverkas och förbättras... De ska vi  uppfinna när vi blir pensionärer och får mer tid för sånt. Tex en självgående gödselupplockare, typ självgående gräsklippare, som plockar upp bajset i ridhuset och i hagarna och kör upp med det på gödselstacken. Hanna och jag har båda ridskolor och en massa hästar så vi kan designa och prova ut den och Ylva, hannas lillasyster, som dokotorerar i datanånting och Åsa, vår bästiskompis, som redan har doktorerat i kärnkraftsnånting får ordna tillverkningen och konstruktionen. Både Ylva och Åsa är jättesmarta och borde egentligen ägna sig åt att rädda världen men de är ju hästmänniskor så lite gödselupplockare kan de säkert konstruera på fritiden...
Upp