påsklovsläger!

Jag har varit dålig på att skriva på bloggen ett tag, ett ganska långt tag faktiskt, inte bra! Men jag tror att jag har en giltig anledning för vi har haft påsklovsläger på Karlshem och det har varit fullt upp med 25 ponnyer i stallet. Förutom våra egna har vi lånat in några av de som är uthyrda över vintern för att alla påsklovslägerbarn skulle kunna få hästar som de klarar av att rida. På sommaren brukar det inte vara något problem eftersom nästan alla Karlshems hästar är hemma då men nu på vintern är de flesta av de som är hemma inte jättelämpliga som lägerhästar eller så är de upptagna av ponnyklubben eller har egna vinterfodervärdar.  
Jag fick låna SuperSonic, Fanta, Royal, Rafaela och FunnyFace så några av deras fodervärdar har också varit här och nu sista dagarna har även Frida som hyr Queen anslutit sig till lägret. Issa har jobbat hela lovet och vi har kommit fram till att vi är värsta dreamteamet, Liza och Svea har också varit här helt frivilligt ( vad är det för fel på dem?) och hjälpt oss mycket i stallet. Jag har haft lektioner som vanligt och lyckats laga mat utan att bränna den alltför ofta även om några ringde mig igår kväll och så att det luktade brandrök från köket, hmm... känsliga typer...

En annan sak som också tagit lite tid från bloggen på sistone är att jag fått två nya inneboende, det är två små möss. Den ena är ljust brun, lite kaffe med mjölk-färgad och heter Maliki, den andra är svårt och vit och heter Polismusen, båda är honor, puh, vilken tur, nu är jag helt säker. Det fanns en risk för att Polismusen skulle vara dräktig när jag fick henne för hon blev bara tjockare och tjockare för var dag som gick och jag såg framför mig hur jag skulle bli matte åt 12 busungar som sedan behövde jättemånga olika burar rätt snabbt för att inte bli 100 möss, men igår var faran över, då hade det gått 22 dagar sedan de kom hit och en mus är dräktig 20 dagar så det blir inga ungar. Ibland har man tur!,
Upp