Yippie!

Finaste Goblin är min hjälte, han är bättre än Lassie!
Gissa vad han gjorde idag! Jag skulle byta hage på Chimra och fölet (som fortfarande inte fått något namn)...
så jag ställde in Goblin i skullstallet med övre boxdörren öppen. När jag hade flyttat Chimra och fölet kom ÄLGEN som varit på besök i går springande längs sjöhagen varpå alla hästarna började rusa runt och snarka och trumpeta i hagarna så lilla busfölet blev rädd och gnäggade ynkligt efter mamma. Chimra blev också upprörd och sprang som värsta elitloppstravaren längs staketet och Goblin som inte kunde se henne från stallet trodde väl att de andra hästarna jagade Chimra och fölet, eller åtminstonde trodde han att de var i fara så han reste sig över boxdörren och hoppade ut! Jag hörde bara ett brak och sedan kom han galopperande längs vägen och ner till jordhögshagen, där stannade han till en sekund och pejlade in Chimra och så tog han några bestämda travsteg mot staketet och hoppade in till henne! Sedan sprang han med öronen slickade bakåt mot hästarna i hagen brevid (jag tror han missade ÄLGEN helt) och vallade unndan Chimra och fölet! Gissa vilken hjälte, vem behöver en prins på en vit springare...
#1 - - Zara Webjörn:

Haha, härligt med Goblin som vaktar!!

#2 - - Freddy:

Ååååh vad duktig han är!

Upp