Amandorna

Häromdagen var Amanda och hennes kompis här och hälsade på. Det händer ganska ofta att "gamla karlshemmare " tar sig en tur hit även om de flesta i motsatts till Amanda inte brukar komma när det är 10 minusgrader. För er som inte vet vem Amanda är, eller undrar vilken Amanda jag menar så har vi,  "lilla Amanda" som köpte Virvel och sålde Dannie till Amanda Karlsson, numera alias "AmandaDannie",  mellanstora Amanda" som är den som hälsade på och syns på bilden härovanför med Bronco, "stora Amanda" som vid det här laget blivit så stor och gammal att det bara är vi jättejättegamla karlshemmare som kommer ihåg henne och så har vi Amanda Persson som är ridlärare och har jobbat här på somrarna hur länge som helst och sedan finns det förstås en hel massa "ridlägerbarnAmandor" som varit här på läger också. Man skulle ju kunna tro att det vimlar av Amandor på Karlshem men som tur är brukar inte alla  vara här samtidigt.
Fast  förresten... det vore egentligen ganska praktiskt för mig om alla barn hette Amanda åtminstonde så länge de är mellan nio och sexton år och är här på läger för då skulle jag slippa lära mig trettio nya namn varje vecka!  Och jag har jättesvårt för att lära mig namn om det inte är hästnamn! Jag är människonamnordblind ( egen diagnos).  Allra bäst vore det om de hette Amanda och så sin häst, typ PrickenAmanda, SmokeyAmanda, AladinAmanda osv.
Och sen, när de bli sexton kan de få välja ett namn själva som de gillar för då är de ändå för gamla för att gå på läger och man kanske inte vill heta PrickenAmanda hela livet även om det är ganska gulligt! Tänk er en stadsminister som heter PrickenAmanda, då kan det väl knappast bli några krig i världen!
Vilken bra ide' !!  (är inte jag ett geni!...)
Upp