Repris!

Ha, jag blir alltid så förvånad och glad när det fungerar och jag lyckas skicka något på nätet som kommer fram så nu blev jag så inspirerad att jag genast måste skriva något mer...
Jag har funderat på en sak...
Varför måste vissa ridlägerbarn envisas med att sova på studsmattan?  Är det något genetiskt fel på dem eller...
Det är iskallt, fullt av mygg, omöjligt att sova pga alla fåglar som börjar kvittra vid halv fyra på morgonen och så regnar det alltid en stund mitt i natten...och ändå sover de där och påstår att det är jättemysigt-helt obegripligt!
Nytt godnattförsök!
Ny kram!
 
#1 - - klara:

Var på det lägret :)

#2 - - Mickan Olsson:

Hm. Jag vågar nog inte argumentera emot att det faktiskt skulle kunna röra sig om ett genetiskt fel. Men jag var i alla fall en sån där ridlägerunge som hemskt gärna ville sova på studsmattan. Testade också detta 2003 eller om det var 2004, tror att det kanske var med Freddy och Johanna Zachrison. Mycket riktigt var det:
* iskallt
* fullt av mygg
* (förvisso inte omöjligt, men dock) väldigt svårt att sova på grund av fåglarna som mycket riktigt kom igång med sitt kvittrande någon gång mitt i natten
* inte så jättemysigt när regnet började.

Men å andra sidan. Sova utomhus = väldigt häftigt. Kan bara tala för mig själv, men jag skulle i alla fall aldrig ha fått göra något motsvarande i ett annat sammanhang. Mina föräldrar hade med all säkerhet sagt nej. Därför var det extra häftigt. Dessutom fanns det inget tak i vägen för beskådning av stjärnor. Bar en sån sak.

Trots mygg, fåglar, regn och kyla så var det helt klart värt det. Så om det rör sig om ett genetiskt fel så är det ett ganska bra fel ändå.

Upp